Si esteu al Museu utilitzeu aquest menú per consultar obres, o seguir recorreguts que hagueu creat

Comprar entrades

PAD 2024

PAD 2024

PAD 2024

El dissabte 23 de novembre de 2024 vam celebrar el PAD MEV al Museu d’Art Medieval. Expliquem què vam fer! 

 

 

El PAD (Patrimoni Art Digital) és una jornada de creació digital que té lloc en diferents equipaments culturals catalans, especialment museus. El seu objectiu és posar en valor els formats digitals com a nous llenguatges artístics, així com reivindicar els museus com a espais de creació i oberts a la ciutadania. Amb aquest objectiu, a cada jornada, quatre artistes emergents (entre 18 i 30 anys) creen in situ una peça d’art inspirada en la col·lecció del museu. 

 

El PAD MEV 2024 s’emmarca dins del cicle “Saber mirar com Tàpies” produït pel Museu d’Art Medieval en commemoració de l’Any Tàpies. Les quatre artistes que han participat aquest any s’han inspirat en la col·laboració que l’artista va fer amb la revista Cavall Fort l’any 1967 de la que en va resultar una portada i un text “El joc de saber mirar”. Del procés han resultat quatre noves obres d’art digital. Us presentem a les artistes:

  • L’Anna Vilarrubias és artista multidisciplinària, però treballa principalment amb la fotografia. L’utilitza com a mètode d’autoconeixement. Durant el PAD MEV 2024, l’Anna ha creat un GIF prenent com a referència el text de Tàpies i posant-lo en diàleg amb altres peces d’artistes que han utilitzat la cadira com a element artístic, així com amb fotografies pròpies d’arxiu per atorgar-hi una nova mirada. 
  • La Mireia Bover (La Kanalla) és dissenyadora gràfica, il·lustradora i investigadora en disseny. Ha fundat el seu estudi, especialitzat en el disseny gràfic, il·lustració i comunicació audiovisual. La Mireia està molt interessada en el treball i la creació comunitària, una tasca que desenvolupa sobretot al seu entorn: Vic. Pel PAD MEV 2024, prenent com a referència el text de tàpies “El joc de saber mirar!, ha fet un treball d’il·lustració que parteix de la investigació del què passa al seu voltant i de les experiències generades al llarg del dia. 
  • La Júlia Ramiro de Pepino de mar Studio està especialitzada en fotografia de bodegons i de producte, una especialitat a la qual se li suma la formació en generació d’imatges a través d’Intel·ligència Artificial. A les seves obres hi integra elements fets a mà, combinant les tècniques digitals i l’artesania. Durant el PAD MEV ha creat la sèrie fotogràfica “Animals Comuns” en la que ha convertit objectes quotidians en figures que evoquen animals, jugant amb el fenomen de la pareidolia. Posteriorment ha aplicat una triple interpretació a les fotografies: la de l’artista, la del públic i la de la IA. 
  • La Sofia Ramírez és graduada en Disseny, Animació i Art Digital, apassionada dels gràfics 3D i el món del VFX. És una artista curiosa i multidisciplinària que li agrada molt experimentar amb el llenguatge digital. 

Inspirada en la figura de Tàpies i la capacitat d’experimentació que va caracteritzar la seva carrera, la Sofía ha creat una videoinstal·lació que convida els espectadors a mirar més enllà i jugar amb la percepció i la interpretació. 

A més, vam poder comptar amb la participació dels alumnes de l’@uvic i l’@eartvic en una convocatòria de premis per a artistes digitals en procés de formació. Diferents alumnes van presentar treballs en què també feien servir el llenguatge digital inspirats en el cicle “Saber mirar com Tàpies”. De cada centre educatiu en van sortir dos treballs premiats amb un 1r premi i un 2n premi i, en el cas de l’EART, va haver-hi també accèssit. 

Moltes gràcies a les artistes, als alumnes, al públic per aquesta jornada!