Quaderns del Museu Episcopal de Vic III

Ed. Museu Episcopal de Vic, 2009. Revista científica.

III. 2009 206 pàgines 24 x 16,5 cm. 15 € Des dels inicis del MEV, la recerca científica constitueix un vessant fonamental de la seva activitat. Els Quaderns del Museu Episcopal de Vic són el mitjà preferent per difondre la recerca a l'entorn de les col·leccions del MEV en els camps de la història de l'art, l'arqueologia o la museologia, entre d'altres, així com per deixar constància de les activitats científiques que hi tenen lloc. Els Quaderns es publiquen anualment i compten amb l'assessorament d'experts pertanyents a universitats, museus i altres institucions culturals catalanes. Contenen un número variable d'articles de recerca original («Estudis») i notícies més breus sobre identificacions puntuals de peces o esdeveniments de la vida científica del Museu («Cròniques»).

Consultar revista

ESTUDIS

Gilabertus me fecit. Les sculptures du cloître de la cathédrale Saint-Etienne de Toulouse attribuées à Gilabertus.
Charlotte RIOU

Toulouse, Gilabertus i el seu reflex en l’escultura romànica a Catalunya.
Jordi CAMPS i SÒRIA

​Josep Gudiol i Cunill, museòleg.
Josep M. TRULLÉN i THOMÁS

Les portes ferrades romàniques al sud del Pirineu català.
Lluïsa AMENÓS

Aportacions a l’estudi de brodats cinccentistes conservats al Museu Episcopal de Vic.
Miquel MIRAMBELL i ABANCÓ

Sant Bartomeu destruint l’ídol, de Joan i Perot Gascó (MEV 64). Nova aportació a la col·lecció de pintura renaixentista del Museu Episcopal de Vic.
Marc SUREDA i JUBANY

CRÒNIQUES

Dibuixos originals de la revista Cavall Fort dipositats al Museu Episcopal de Vic.
Judit VERDAGUER i SERRAT

Noves tecnologies i patrimoni cultural. Jornada científica. Museu Episcopal de Vic.
Carme COMAS i SURIÑACH Dani FONT i MONTANYÀ