Anònim
Segle XVI
És una peça que s'emmarca dins de la massiva producció de "dinanderies" alemanyes tardogòtiques, adscrites avui dia primordialment a Nuremberg. La peça que ens ocupa té tres sanefes encunyades i cisellades envoltant un Samsó desbarrant el lleó (Jutges, 14, 5), un dels temes més freqüents. En efecte, la teologia medieval havia establert en Samsó la prefigura de Crist, i s'havia fet un paral·lelisme de la mort del lleó amb el Fill vencent Satanàs i obrint les portes de l'infern. Considerant que l'ús més habitual d'aquestes safates era el d'almoiners, la invocació al redemptorisme de Crist, i per tant de l'Església, es vinculava de manera molt evident al poder salvador del sufragi econòmic. Es tractava d'un tema indiferentment valuós a les àrees catòliques o reformades, d'aquí la seva enorme circulació.
Sala20 ,Planta2
18 Pell
19 Orfebreria i metall
20 Forja
21 Ceràmica
22 Galeries d’estudi
Alemanya
Segle XVI
Llautó repussat, cisellat i encunyat
4 x Ø36 cm
Procedència desconeguda
MEV 691