Crist Majestat de Santa Maria de Lluçà o de Les Planes d'Hostoles

Anònim

Segona meitat del segle XII

Localització icon

Aquesta Majestat és una de les primeres obres d'art que va entrar a formar part del fons del Museu Episcopal i es va mostrar al costat dels frontals romànics provinents del Bisbat de Vic a l'Exposició Universal de Barcelona de l'any 1888. La figura de Crist apareix vestida amb la túnica de color blau, i amb els ulls oberts amb una actitud serena sense sofriment, pròpia de la iconografia del Crist en Majestat desenvolupada a Catalunya a partir de la segona meitat del segle XII. Aquesta iconografia representa el símbol de Jesucrist triomfant sobre la mort. La creu, conservada fragmentàriament, porta la inscripció llatina «Jesús Natzarè rei dels jueus» a la part frontal, i al revers s'hi representa la figura de l'anyell de Déu i el símbol apocalíptic del bou de sant Lluc.

4 Romànic

5–6–7–8 Gòtic

Lloc d’execució

Tallers de Vic