Compartir

Mare de Déu i sant Joan

Renaixement

Anònim

Vers 1535

Localització icon

Aquestes dues taules, òbviament pensades per a complementar l'escenografia monumental d'un Calvari, provenen de la capella del Sant Crist de l'església parroquial de Santa Coloma de Centelles, on flanquejaven un Crucifix que fou cremat durant la Guerra Civil. La capella fou sufragada pel baró Lluís I de Centelles i fou beneïda el 1535. L'autor de les taules optà per unes figures marcadament italianitzants sobre un paisatge de cert regust flamenc, molt ric en detalls; tant per a les figures com per al paisatge s'inspirà, com era habitual, en gravats d'altres artistes. Aquests trets reflecteixen un estadi prou avançat en el camí que experimentà la pintura catalana al llarg del segle XVI: l'abandonament progressiu dels referents nòrdics en benefici dels italians. Atribuïdes per Josep Gudiol i Chandler R. Post a Joan o a Perot Gascó, la historiografia més recent coincideix a notar que l'estil d'aquestes dues taules és significativament divers del de les obres documentades o atribuïdes amb fermesa al mateix taller.

Llegir més

Localització

Sala13 ,Planta1

9–10–11 Gòtic

12–13–14 Renaixement

15–16 Teixit i indumentària

17 Vidre

Detalls de l’obra

Lloc d’execució

Lloc d'execució desconegut

Període

Vers 1535

Material

Pintura al tremp i oli sobre fusta

Dimensions

250,5 x 84,5 cm; 248 x 84,5 cm

Procedència

Provinent de la capella del Sant Crist de l'església parroquial de Santa Coloma de Centelles (Osona)

Número d’obra

MEV 8533, 8534