Compartir

Tríptic amb la Mare de Déu i l'Infant, santa Caterina i santa Eulàlia

Gòtic

Joan Mates

Últim quart del segle XIV - primer quart del segle XV

Localització icon

La pintura de Joan Mates va ser la més elegant i refinada de Catalunya del primer quart del segle XV. Establert a Barcelona, va rebre nombrosos encàrrecs de retaules destinats a l'Església i l'aristocràcia, dels quals el més important que es conserva és el de sant Martí i sant Ambròs de la Catedral de Barcelona, realitzat entre els anys 1411 i 1414. Una vegada mort Pere Serra, Joan Mates va saber introduir a Catalunya l'estètica del nou corrent dominant a Europa del gòtic internacional provinent dels Països Baixos i del nord de França. En el cas de Mates aquest estil es caracteritza per la introducció d'un moviment ondulat i sensual de les figures propi del gust aristocràtic de la cort catalana. Aquest tríptic destinat a la devoció particular amb la Mare de Déu, santa Caterina –amb la roda del martiri– i santa Eulàlia –amb la creu aspada–, mostra clarament aquest gust elegant i exquisit especialment pel que fa a l'harmonia cromàtica dels vestits i les túniques així com per les formes rítmiques que dibuixen els plecs de la roba.

Llegir més

Localització

Sala7 ,Planta0

4 Romànic

5–6–7–8 Gòtic

Detalls de l’obra

Lloc d’execució

Catalunya

Període

Últim quart del segle XIV - primer quart del segle XV

Material

Pintura al tremp sobre fusta

Dimensions

55 x 61,5 cm

Procedència

Provinent de la capella del Mas Serratosa, Les Masies de Voltregà (Osona)

Número d’obra

MEV 19