Compartiments d'un retaule dedicat a sant Bernat de Claravall

Gòtic

Ferrer Bassa, atribuït

Localització icon

Ferrer Bassa va ser el pintor que va introduir a l'escola de Barcelona l'estil modern italogòtic creat per Giotto i caracteritzat per la suavitat de les formes i l'elegància i la serenitat de les composicions artístiques. Després del seu retorn d'Itàlia vers l'any 1333, on va conèixer directament l'art del mestre Giotto i dels pintors toscans i sienesos contemporanis, des del seu taller establert a Barcelona va realitzar molts encàrrecs per a la corona catalana, l'aristocràcia i l'Església. L'obra més important que s'ha conservat és el conjunt mural de la capella de Sant Miquel del claustre del monestir de Pedralbes de Barcelona, amb el qual s'han relacionat estilísticament aquests compartiments de retaule conservats al Museu. Al compartiment superior es pot veure la figura de sant Bernat agenollat intercedint pel salvament d'un vaixell que es troba en perill. L'escena inferior representa un exorcisme; el sant amb l'actitud de beneir fa sortir el dimoni del cos d'una dona agenollada.

4 Romànic

5–6–7–8 Gòtic

Lloc d’execució

Període