Anònim
Segle XVIII
A partir del segle XVI la rajoleria catalana entra en una fase creativa molt rica i important, la policromia, de la qual en són exemples paradigmàtics les anomenades rajoles d'oficis. Les diferents sèries es van succeint des de les primeres de "la margarida" o florejats del segle XVI, i el seu èxit és tan gran que perviuen en una seqüència declinant fins a mitjan segle XIX. Totes presenten un tema central únic, acompanyat amb plantes més o menys exuberants que són les que donen nom a les sèries. En aquest cas es tracta de la de "la palmeta". Molts dels temes estan trets de les auques impreses que corrien de mà en mà il·lustrant jocs, esdeveniments diversos, fets rellevants de la vida real, etc. No és doncs d'estranyar que els músics, tan presents en la vida dels pobles, fossin també motiu d'inspiració. Els que toquen l'arpa, la flauta, la trompeta, la viola o la gralla, i altres personatges complementaris com ara una dona amb una flor i un comediant, es converteixen en personatges rellevants que alegren la vida i donen color a carrers i places.
Sala21 ,Planta2
18 Pell
19 Orfebreria i metall
20 Forja
21 Ceràmica
22 Galeries d’estudi
Catalunya
Segle XVIII
Pisa
53,5 x 40,5 cm
Procedència desconeguda
MEV 23914, 23916, 23918, 2643, 2641, 23913, 23917, 23912, 3174, 23919, 23920, 23915