Mor l’escultor Josep Ricart

Nascut l’any 1946 a Vic, va formar part del grup d’artistes que, a partir dels anys setanta van expressar-se amb un llenguatge plenament contemporani. Va col·laborar amb el MEV, Museu d’Art Medieval en múltiples ocasions,

Tot i que va exposar a Catalunya, i a l’estranger, especialment a França i a Itàlia, sempre va estar compromès amb la seva ciutat natal. Va col·laborar amb el MEV, Museu d’Art Medieval en múltiples ocasions, com en els tallers de pintura al tremp que va impartir en motiu de l’exposició temporal “Pintar fa mil anys. Els colors del romànic”. L’artista encara feia servir puntualment aquesta tècnica que ja utilitzaven els pintors del romànic.

També va participar en les exposicions dels cicles dedicats a artistes contemporanis del Museu de l’Art de la Pell. D’entre aquestes, destaquem “La Mamba Verda al paradís” de 2019 en què va exposar diverses escultures exposades a diferents ciutats europees. Ricart va ser una persona amb una gran vocació per l’art, tal com ho va expressar a l’entrevista que Biel Barnils li va fer a la revista “el Núvol, el 4 d’abril de 2019: “la vida hauria estat molt més difícil si no m’hagués dedicat a fer escultures”.