Mestre de Fonollosa
Primera meitat del segle XV
Una ciutat com Vic, amb una Catedral i una seu episcopal tan importants, devia tenir al segle XV diversos tallers de pintors des d'on es realitzaven els encàrrecs per a les esglésies de la ciutat o del Bisbat. Un d'aquests pintors del qual es té constància de la seva activitat a Vic a començaments del segle XV és «Nicolau Verdera», del qual Gudiol i Ricart va suggerir la possibilitat que fos l'autor d'una sèrie d'obres anònimes provinents d'Osona i el Bages, que presenten una gran afinitat estilística i que es conserven en gran part al Museu Episcopal. L'obra més important d'aquest grup és el retaule dedicat a santa Margarida provinent de l'església de Santa Creu de Fonollosa amb escenes dedicades a la vida de la santa. El seu art presenta l'ús d'una paleta de colors molt variada i contrastada que l'allunya dels colors pastels propis de l'estil italogòtic, i l'acosta al món del gòtic internacional introduït per Lluís Borrassà. Hi ha també una voluntat de representar la realitat amb més veracitat.
Sala7 ,Planta0
4 Romànic
5–6–7–8 Gòtic
Vic (?)
Primera meitat del segle XV
Pintura al tremp sobre fusta
159,5 x 175,5 cm
Provinent de l'església de Santa Creu de Fonollosa (Bages)
MEV 46