Pinacle central d'un retaule amb el Calvari

Gòtic

Mestre de Sixena, Pere Serra?

Segona meitat del segle XIV

Localització icon

El Museu Nacional d'Art de Catalunya conserva el gran retaule de la Mare de Déu del reial monestir de Santa Maria de Sixena que ha donat nom a un mestre que presenta unes característiques estilístiques molt semblants pròpies dels primers temps de l'art italogòtic català. L'estil d'aquest pintor deriva de l'art de Ramon Destorrents i sembla que es podria tractar de l'obra de joventut de Jaume Serra o de Pere Serra. Aquest estil es caracteritza per l'ús d'un cànon curt i unes composicions simples, per bé que d'una qualitat tècnica i cromàtica molt remarcable. Aquest pinacle del Museu és molt semblant al del retaule del monestir de Sixena i presenta les figures i els grups propis de les representacions dels calvaris: les santes dones, els soldats i la creu amb la figura de Crist al centre. Als muntants laterals hi ha les figures dempeus amb els filacteris de dos profetes messiànics: David i Isaïes.

4 Romànic

5–6–7–8 Gòtic

Lloc d’execució

Catalunya